Aktualności

„Gwarancja Jakości QAFP” ruszyła nowa kampania informacyjna na rzecz

W lutym br. rozpoczęła się szeroko zakrojona kampania na rzecz wędlin i kulinarnego mięsa wieprzowego certyfikowanych znakiem QAFP. Program ten potrwa trzy lata, tj. do 3 lutego 2017 r. W jego trakcie odbywać się będą warsztaty kulinarne, konkursy, prowadzone będą również działania reklamowe, w ramach których kampania obecna będzie na billboardach, w spotach kinowych, telewizji, prasie i Internecie. Pierwsze aktywności można zaobserwować już w maju. Łączna wartość kampanii to prawie 3 mln euro i jest finansowana ze środków Unii Europejskiej, budżetu krajowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Kampania „Gwarancja Jakości QAFP” dotyczy kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin certyfikowanych w ramach Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products). Jej celem jest popularyzacja wysokiej jakości ww. produktów wśród konsumentów indywidualnych – osób zainteresowanych gotowaniem i zwracających uwagę na jakość oraz profesjonalistów zajmujących się gastronomią. - Chcemy nauczyć Polaków tego, jak wygląda, pachnie i smakuje wędlina i mięso wysokiej jakości. Tak, aby mogli świadomie dokonywać wyborów. QAFP jest systemem gwarantowanej jakości. Oznacza to, że produkcja mięsa i wędlin jest ściśle kontrolowana na każdym etapie – od doboru ras zwierząt, przez ich żywienie, warunki transportu, ubój, selekcję mięsa, aż po warunki przechowywania w sklepie – mówi Wiesław Różański, prezes UPEMI - Choć wieprzowina jest jednym z najczęściej spożywanych w Polsce mięs, a konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na to, co jedzą, wiedza na temat jakości mięsa wieprzowego i wędlin nie jest powszechna. Chcemy to zmienić za pomocą naszej kampanii.

Na stworzonej w ramach projektu stronie www.qafp.pl/dobrywybor regularnie pojawiają się przepisy kulinarne oraz porady dotyczące tego jak wybierać, przyrządzać i przechowywać mięso. QAFP zawitało także do kin, gdzie zobaczyć można spot pt.„Wieprzowina w roli głównej”. Działania medialne w ramach kampanii rozpoczęły się 5 maja br.