Blog

PROSTE DANIA DO PUDEŁKA

Lato to okres kiedy więcej podróżujemy, mamy też sporo okazji do spędzania czasu na świeżym powietrzu, a także pieszych czy rowerowych wycieczek. Niezależnie czy szykujemy się w podróż, na piknik czy na wycieczkę warto pomyśleć o zabraniu smacznych, zdrowych posiłków. Świetnym rozwiązaniem będzie lunchbox z domowym, lekkostrawnym posiłkiem do tego zestaw ulubionych przekąsek i w drogę! Przygotowanie jedzenia „na wynos” nie jest trudne, a z pewnością uprzyjemni podróż i zaspokoi głód na pikniku. Przedstawiamy kilka przepisów, które możecie wykorzystać nie tylko w wakacje.

Frittata z szynką, szpinakiem i mozzarellą

To świetny pomysł zwłaszcza jeśli podróż zaczynasz rano. Frittata ze smakowitą szynką QAFP,  delikatną mozzarellą i świeżym szpinakiem sprawdzi się doskonale jako danie śniadaniowe. Przygotowanie jest proste a frittata bardzo dobrze smakuje również na zimno.

Przygotuj składniki i rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. Trzy wiejskie jaja roztrzep z dwoma łyżkami mleka, dopraw solą, świeżo mielonym pieprzem i słodką  papryką, dodaj szynkę pokrojoną w kostkę i wymieszaj składniki. Na małej patelni rozpuść masło, przesmaż czosnek i dodaj umyty, osuszony szpinak, po ok. 1 minucie wlej masę jajeczną z szynką. Smaż 2 minuty na małym ogniu, dodaj pokrojoną w kostkę mozzarellę i wstaw do piekarnika na około 8-10 minut. Patelnia powinna mieć odpinaną rączkę lub nadającą się do używania w piekarniku. Do pudełka spakuj ostudzoną frittatę, garść roszponki i pomidorki koktajlowe. To będzie pyszny początek podróży!

Frittata z szynką, szpinakiem i mozzarellą
Pełnoziarnisty makaron z kurczakiem i warzywami

Pełnoziarnisty makaron z kurczakiem i warzywami

Jeśli wybierasz się w dłuższą podróż lub na piknik, który potrwa kilka godzin to warto zabrać danie obiadowe. Szybki sposób na większy głód to łatwa w przygotowaniu makaronowa sałatka - pełnoziarniste penne z soczystym, delikatnym w smaku kurczakiem sygnowanym znakiem QAFP i warzywami.

Makaron ugotuj al dente w lekko osolonej wodzie. Pierś kurczaka pokrój w średniej wielkości kostkę, dopraw solą, pieprzem i granulowanym czosnkiem, odstaw na kilka minut. Na patelni rozgrzej oliwę z oliwek i wrzuć kawałki kurczaka, smaż je przez około 5-7 minut. Następnie dodaj pokrojoną w kostkę paprykę, różyczki brokuła i pokrojoną w małą kostkę lub piórka cebulę, po 3 minutach dodaj pokrojone na pół pomidorki koktajlowe i smaż warzywa jeszcze przez około 7-8 minut. Po tym czasie wrzuć na patelnie makaron, wymieszaj go z warzywami, a kiedy danie przestygnie zapakuj je do pudełka. Sałatkę posyp poszatkowanymi listkami świeżej bazylii, nadadzą jej lekkości i świeżości.

Pożywne kanapki

Może ten pomysł wyda się prozaiczny i zbyt prosty ale kanapka przygotowana na dobrym, zdrowym pieczywie, z dużą ilością ulubionych składników to bardzo dobre rozwiązanie w podróży lub na wycieczce. Kanapka jest łatwa w transporcie, wygodna do spożycia, a wypełniona wysokiej jakości składnikami, takimi jak pyszne wędliny ze znakiem QAFP i świeże warzywa, jest pełnowartościowym posiłkiem.

Wybierz dobre, naturalne pieczywo na przykład żytni chleb na zakwasie lub orkiszowe bułeczki, zamiast masła użyj własnoręcznie przygotowanej pasty jajecznej lub z pieczonych warzyw. Dodaj wyśmienitą, aromatyczną wędlinę produkowaną w Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności. Nie zapomnij o warzywach! W kanapkach dobrze sprawdzą się sałata (najlepiej lodowa lub roszponka), papryka, rzodkiewka lub grillowana cukinia. Do lunchboxa dodaj pokrojone w słupki ogórki, pomidorki koktajlowe i oliwki.

Pożywne kanapki
Zdrowe przekąski i napoje
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski i napoje

Poza daniami do pudełka warto zabrać zdrowe przekąski, które umilą podróż lub letnią biesiadę na łonie natury. Co warto wziąć?

Świeże owoce - jabłka, banany lub brzoskwinie, nie zabieraj owoców, które są miękkie i mogą się łatwo obić lub są brudzące np. truskawek, malin czy jagód.

Orzechy i owoce suszone – bardzo energetyczna przekąska to mieszanka różnych orzechów z dodatkiem suszonych owoców np. żurawiny, śliwek czy daktyli.

Warzywa – pokrojone w słupki ogórki (bez gniazd nasiennych), papryka, marchewka czy seler naciowy.

Domowe wypieki – słodką przerwę w podróży zapewnią muffinki, kruche lub maślane ciasteczka, drożdżówki czy domowe batoniki musli.

Napoje – najlepsza będzie niegazowana woda, można przygotować wodę smakową np. z plasterkiem cytryny, pomarańczy lub grejpfruta i listkiem świeżej mięty. Dobrym pomysłem jest też domowy kompot z sezonowych owoców z niewielką ilością cukru. Unikaj napoi gazowanych, tych z dużą ilością cukru i konserwantami.

Smacznych przygód!