Blog

NAJLEPSZE DANIA NA AKTYWNY WEEKEND!

Wiosenna aura doskonale sprzyja aktywnemu spędzaniu czasu w gronie rodziny lub przyjaciół. Weekendowe wycieczki rowerowe, piesze, czy leniwy wypad na piknik na łono natury to sposobność, aby poznać ciekawe okolice i spędzić czas w miłym gronie.

 

Na takiej eskapadzie nie może zabraknąć dobrego jedzenia, bo po każdej podróży warto się zdrowo posilić. Najprostszym rozwiązaniem będą smakowite kanapki z dobrego, pełnoziarnistego pieczywa wypełnione soczystą wędliną QAFP i chrupiącymi warzywami.

 

Jeśli jednak chcecie zabrać prosty, ale urozmaicony posiłek i zaskoczyć biesiadników to mamy dla Was kilka podpowiedzi!

Spring rolls zamiast kanapek

Bogactwo i wachlarz kolorów tych rolek zależy tylko od Ciebie, a możliwości jest wiele! W bardzo prosty sposób przygotujesz „kanapki” w papierze ryżowym, które są znakomitym posiłkiem zarówno w drodze, jak i na pikniku. Najpierw przygotuj pierś kurczaka QAFP: mięso przypraw solą, granulowanym czosnkiem i słodką papryką, delikatnie skrop oliwą. Tak przyprawione mięso połóż na rozgrzanej patelni grillowej i smaż po kilka minut z każdej strony, ale niezbyt długo, aby kurczak nie stracił swojej naturalnej soczystości. Następnie w cienkie słupki pokrój ulubione warzywa, mogą  to być: marchewka, papryka, ogórek (bez nasion), szczypior czy kalarepa. W ten sam sposób ale nieco grubiej, pokrój ostudzoną grillowaną pierś kurczaka. Poszatkuj sporą ilość kolendry, a makaron ryżowy przygotuj według przepisu na opakowaniu. Spring Rollsom smaku doda słodki sos chili, możesz kupić gotowy lub zrobić go samodzielnie. Teraz do szerokiej miski wlej ciepłą wodę i zamocz papier ryżowy na dosłownie 5 sekund, po czym wyciągnij go na suchą, drewnianą deskę. Warzywa, kurczaka, makaron i kolendrę rozłóż na około 1/3 wysokości papieru ryżowego, najpierw zwiń dolną część, a następnie boki do środka. Sos chilii możesz zabrać ze sobą w szczelnym pojemniku i maczać w nim rolki albo dodać łyżeczkę do ich środka. To będzie pyszne!

 

Quesadilla z szarpaną wieprzowiną

Kolejna propozycja na pyszną przekąskę, która jest alternatywą dla kanapki. Tortille z dużą ilością sera i smakowitą wieprzowiną QAFP smakują fantastycznie również na zimno. Ich przygotowanie nie sprawi Ci kłopotu, choć zrobienie szarpanej wieprzowiny wymaga nieco czasu.

Pamiętaj, aby kulinarną łopatkę QAFP przygotować dzień wcześniej, a w dniu wycieczki przyszykować świeże quesadille.

Rano zamarynuj mięso: do garnka wlej wodę, dodaj ząbki czosnku, pokrojoną na plastry cebulę, sól, pieprz, ziele angielskie i liście laurowe, doprowadź do wrzenia i gotuj około 10 minut, a następnie wystudź. Do zimnej marynaty włóż łopatkę i schowaj ją do lodówki na 3-4 godziny. Po tym czasie natrzyj mięso przeciśniętym przez praskę czosnkiem, słodką i ostrą papryką i odrobiną pieprzu cayenne. Tak przygotowaną łopatkę QAFP piecz pod przykryciem w naczyniu żaroodpornym w temperaturze 110°C przez około 5-6 godzin, potem odkryj mięso i piecz je jeszcze przez około 1,5 godziny w temperaturze 140°C. Po upieczeniu zostaw mięso aby odpoczęło, a następnie przy pomocy dwóch widelców rozdziel je na cienkie włókna.

W dniu wycieczki placek tortilli posmaruj sosem barbecue, na połowie rozłóż ser cheddar, kawałki szarpanej wieprzowiny, a na niej znowu plastry sera, zwiń tortillę do środka i zapiekaj na rozgrzanej patelni z obu stron, aż ser się roztopi. Tortillę przekrój na pół i kiedy nieco przestygnie zapakuj ją w folię aluminiową. Świetnie smakuje podana z pomidorkami koktajlowymi!

Pieczone pałki kurczaka

Jeśli masz chwilę na dłuższy postój lub wybierasz się na piknik to zabierz pożywne i uwielbiane przez wszystkich pieczone pałki kurczaka.

Mięso zamarynuj w ulubionych przyprawach, mogą to być czosnek, papryka, różne zioła np. tymianek czy oregano i odrobina soli, dodaj trochę oliwy z oliwek i soku z cytryny. Kurczaka marynuj przez około 2 godziny, a następnie przełóż do żaroodpornego naczynia i piecz w temperaturze 180°C przez około 45 minut. Wystudzonego kurczaka zapakuj do szczelnie zamykanego pudełka, aby zbilansować posiłek zabierz pełnoziarniste pieczywo posmarowane masłem czosnkowym, małosolne ogórki i kolorowe papryki pokrojone w słupki. To będzie prawdziwa uczta!

Nie zapomnij o zdrowych przekąskach, które wynagrodzą trud podróżowania i dodadzą energii, najlepsze będą:

  • różnorodne orzechy
  • gorzka czekolada (pod warunkiem, że nie  będzie zbyt ciepło)
  • liofilizowane owoce
  • owsiane ciastka
  • batoniki z ziaren i orzechów
  • twarde owoce, np. jabłka czy gruszki

W trakcie wycieczki należy uzupełniać płyny, poza niegazowaną wodą możesz przygotować naturalny izotonik!

Składniki:  2 szklanki wody, płaska łyżeczka soli morskiej,  duża łyżka miodu, sok z całej pomarańczy
Przygotowanie: miód rozpuść w wodzie, dodaj sól i dokładnie wymieszaj, na końcu dodaj sok z pomarańczy i wlej do bidonu. Dla smaku możesz dodać liście świeżej mięty.
Już wiecie co zabrać na wycieczkę lub piknik, teraz wystarczy wybrać kierunek, skrzyknąć przyjaciół, cieszyć się przyrodą i swoim towarzystwem! Miłego weekendu!

Wpis realizowany w ramach kampanii "Jakość z polskim certyfikatem" finansowanej z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.